Veelgestelde vragen

Dekens opsturen met DPD pakketservice

Gemakkelijk je deken laten wassen zonder gedoe? Je kunt via de stappen het aantal dekje, dekens, waterafstotende, Bucas behandeling en reparaties aangeven. Je rekent gemakkelijk en veilig online af. Wij sturen jou de waslabels en verzendlabels toe. Je maakt dan de waslabels vast aan jouw dekens en pakt ze in in een passende doos. Vervolgens plak je de verzendsticker op de doos en breng je de dekens naar een dichtstbijzijnde DPD Pakketshop. Binnen maximaal 9 dagen ontvang je jouw dekens bij een DPD Pakketshop of thuis weer terug. Er kunnen maximaal 7 dekens of een combinatie van dekens en dekjes per keer worden opgestuurd. Deze service is te gebruiken voor Nederland en België.

De DPD kosten zijn voor de heen en retourzending.

In welke doos kan ik mijn dekens opsturen?

Bij het plaatsen van een online bestelling heb je de keuze om deze op te sturen in een eigen doos, of in een doos die wij naar je opsturen.

Eigen doos:

Bij het opsturen van je dekens in een eigen doos, moet deze doos voldoen aan de volgende maximale afmetingen:
Omvang doos: max 300 cm, 300 cm = 2xH + 2xB + 1xL tot max 175.
Naast het afmetingen mag de doos bij het opsturen niet meer dan 30kg wegen.

Doos van Just Clean:

Als je kiest voor een doos van Just Clean, dan sturen wij een passende stevig doos naar je op.

Mijn reparatie staat er niet bij, wat nu?

Bij de stappen zijn de meest voorkomende reparaties vermeld. Zit je reparatie er niet bij of heb je vragen? Neem dan contact met ons via [email protected]. Let op! Je deken kan alleen worden gerepareerd wanneer deze gewassen is.

Hoelang ben ik mijn deken(s) kwijt?

Na het plaatsen van een bestelling op een werkdag voor 13:00, sturen wij de waslabels, verzendlabels en eventueel een doos dezelfde dag nog naar je op. Als je de dekens de volgende werkdag voor 17:00 afgeeft bij een DPD Pakketshop kun je jouw dekens maximaal binnen 9 dagen weer terug verwachten.

Kan ik natte dekens opsturen?

Het opsturen van natte dekens raden wij af. Door het opsturen van natte dekens kan de doos kapot gaan en de deken zoek raken tijdens het transport met DPD. Daarnaast wegen natte dekens veel meer dan droge en is er dus een grote kans dat je boven het maximale gewicht van 30kg per doos komt.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Online kun je betalen met IDEAL of bancontact.

Waterafstotende behandeling

De dekens kunnen via een speciaal proces waterafstotend behandeld worden. Hierbij wordt een film laag aangebracht op de buitenkant van de deken. Deze behandeling kan alleen op dekens die van origine waterafstotend zijn, dus niet op bv stal- of katoenen dekens. Er wordt geen garantie gegeven op waterafstotende dekens(ook niet na een waterafstotende behandeling). Dit omdat er ook minder kwalitatieve dekens verkocht worden. Tevens is de staat van de deken ook van belang. De buitenstof slijt o.a. door het gebruik zoals het bijten van andere paarden, schuren, rollen, het zonlicht etc..

Mijn paard heeft schimmel, kunnen jullie de deken wassen?

Alle dekens worden standaard ontsmet tijdens het wassen. Heeft jouw paard last van een schimmel of andere overdraagbare ziekte dan vragen we je om dit vooraf aan te geven zodat wij deze dekens extra kunnen ontsmetten en apart kunnen houden van de andere dekens.

Wat wordt er bedoeld met de deken wordt passend geprepareerd?

Elke deken is anders, elk merk gebruikt andere materialen en sluitingen. Wanneer je jouw deken voor reparatie opstuurt of bij een winkel inlevert kijken wij naar welke sluiting of stof het beste past bij uw deken.
De reparaties worden functioneel gerepareerd. Dit houdt in dat de dekens er na de reparatie niet als ‘nieuw’ uitzien, maar op een functionele manier gerepareerd worden zodat de dekens weer bruikbaar zijn.

Hoe geef ik aan dat mijn artikel(en) gerepareerd moeten worden?

De dekens kunnen gerepareerd worden. Wanneer je een online bestelling plaatst, geef je dit online aan. Lever je de deken in bij een winkel inleverpunt? Dan kun je dit hier aangeven bij de medewerkers.

Wat moet ik doen als mijn deken niet naar wens is gewassen of gerepareerd?

Wanneer een deken niet naar wens gerepareerd of gewassen is kan er altijd contact met ons opgenomen worden. We zullen de deken opnieuw wassen en controleren/ repareren om daarna met een passende oplossing komen.

Waar kan ik aangeven dat het halsstuk van mijn deken ook gewassen moet worden?

Je hoeft het halsstuk van je deken niet apart aan te melden. Laat het halsstuk aan de deken zitten en hij wordt gratis meegewassen!

Geen antwoord kunnen vinden op jouw vraag?